„Moja Woda” 2.0 - nabór od 22.03.2021 do 10.06.2021
W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:
1. Założyć konto w portalu beneficjenta na stronie www.portal.wfosigw.opole.pl (nie dotyczy podmiotów posiadających już konto w portalu beneficjenta założone w ramach innych Programów min.: Czyste Powietrze, Mój Prąd). Po aktywacji konta będzie można się zalogować i korzystać z portalu.
2. Po zalogowaniu w portalu Beneficjenta pobrać, a następnie wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie dostępny po lewej stronie „DOSTĘPNE FORMULARZE WNIOSKÓW OFERTA DOFINANSOWAŃ odnośnik PROGRAMY I KONKURSY - WNIOSKI). Po zakończeniu wypełniania należy sprawdzić poprawność wpisanych danych poprzez weryfikację formularza.
3. Wysłać wypełniony formularz wniosku do WFOŚiGW w Opolu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej w portalu beneficjenta.
4. Wydrukować wypełniony formularz wniosku, podpisać i dostarczyć wraz z dokumentami wymienionymi w spisie wymaganych załączników, znajdującym się na ostatnich stronach formularza wniosku, do: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, ul. Krakowska 53, 45-018 Opole.
Dostarczone (w wersji elektronicznej za pośrednictwem portalu beneficjenta i w wersji papierowej albo za pośrednictwem ePUAP) formularze wniosków muszą posiadać taką samą sumę kontrolną umieszczoną na dokumencie.
W celu uniknięcia korekt wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Moja Woda wskazujemy najczęściej popełniane przez Wnioskodawców błędy:
- Nieprawidłowy numer Księgi Wieczystej lub działki (istnieje możliwość bezpłatnego sprawdzenia aktualnych danych w Księdze Wieczystej pod linkiem: EUKW - Prezentacja Księgi Wieczystej (ms.gov.pl) );
- Błędne wskazanie pojemności zbiornika będącego przedmiotem dofinansowania (we wniosku o dofinansowanie wskazujemy pojemność zbiornika w m3);
- We wniosku o dofinansowanie często wskazywany jest właściciel nieruchomości, podczas gdy w Księdze Wieczystej widnieje współwłasność;
- Brak załącznika G2 do wniosku o dofinansowanie lub brak złożonego podpisu we wniosku o dofinansowanie lub w załączniku;
- Brak wskazania nazwiska współmałżonka we wniosku o dofinansowanie – pole B.1.8;
- Błędna data zakończenia przedsięwzięcia (zgodnie z zapisami Programu maksymalny termin realizacji przedsięwzięcia wynosi 12 m-cy od dnia złożenia wniosku o dofinansowanie).